tragisk - självförtroende

tragisk - självförtroende
tragisk, hemsk eller skrattretande, det är de ord jag tänker på sådär ibland när jag hör vissa saker här i livet. tragisk kan man även beskriva som sorglig. om en människa är sorglig så kan man tänka på två sätt. antingen är personen nedstämd eller man blir nedstämd av personen. ett annat sätt att se på saken är när man tycker den är sorglig för den inte verkar ha ett eget liv och har svårt att släppa taget, se tecken och lägga av...
självförtroende/ självtillit kan vara bra eller dåligt. litar du på dig själv? vet du att du inte skulle göra något i vissa situatuoner? om du inte kan lite på dig själv kan ingen annan heller lita på dig....det är oftast det sistnämnda, utåt iaf. för mig är det tvärt om. man måste visa sig stark inför alla andra och ha ett hårt skal. ibland så får man en liten spricks liksom som förstör det där och det verkliga innehåller börjar läcka ut. jag ser dagligen personer som säger att de mår så dåligt över dem själva men ofta tror jag att de vet att de är fina som de är. man kan inte ändra på sig själv för mycket för då är det inte längre du! tänk på det!

- du är skrattretande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0