People changes

människor förändras mest hela tiden,
ungefär i samma utsträckning som samhället förändras.
Jag har mänga erfarenheter av människor som förändras
och blir annorlunda.. ibland till det sämre och ibland till det bättre.
oftast sker det efter det förstnämnda. undra varför man anser
att någon har förändrats?
- är det för att man lär känna personen bättre?
- är det för att man anpassar sig till den man är med?
Jag har gjort en upptäckt som skakar mig och mitt huvud,
som riktigt får de där små hjärcellerna
(som redan arbetar på övertid!)
att jobba ännu hårdare! tankar har börjat fara omkring i
mitt huvud och jag vet snart inte vad som är bra/dåligt..=/
jobbigt är det om någon förändras till det sämre,
hur lägger man fram det på ett bra sätt???
-telefon
-face to face
-sms
-epost
-skriva ett brev
Om man är rädd då?
-fruktansvärt rädd att något ska gå fel?
HUR gör man då?

Har du någorlunda samma problem?
*jag blir tacksam för ett tips?


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skulle säga face to face. Och diskutera massor. Försök ta reda på varför, se anledningar till förändringar kan göra det lättare att överse dom eller acceptera dom lättare.



Men så finns det ju alltid personer som verkligen inte förstår vad man menar. Det är det svåraste när man verkligen försöker komma fram till något som den andra verkligen inte begriper.



Rädd är man väl alltid när det gäller att konfrontera någon, speciellt när man inte har nån aning om hur denne kommer reagera.

Men man kan inte bara gå runt och tänka:

jag vill veta varför.



Fråga. Enda sättet att få reda på det tyvärr. Bättre direkt till personen än genom hans/hennes vänner, kan slå väldigt fel.



Vill man ha klarare tankar på vad man kan säga så skriv ett brev. Läs igenom det någon dag senare. Eller be någon annan hjälpa till att formulera dina tankar.



Vet inte om det är till någon hjälp... Men lite bollplank är alltid bra att ha. Bara att höra av dej om det är något som jag kan hjälpa till med.

2009-10-19 @ 19:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0