Veckans person


Veckans person tillägnas Caroline Åkeson från Vänersborg.
Caroline och jag har gått omvårdnadsprogrammet parallellt,
jag har haft en annan inriktning d.v.s. att jag har gått i ett annat
lag än vad hon har gjort. Vi har under tre års tid sett varandra i
korridorerna men inte reflekterat så mycket mer om det!
det var sommaren 2008 som vi hade ett sem. vikariat på samma
arbete, Solängen. Vi jobbade ett par tillfällen ihop och det var början
till en arbetskontakt. Träffades i skolan, pratade om jobbet, och
hälsade på varandra som mest uppfattades som en vänlig gest.
Sommaren 2009 stod vi upp och ville jobba ihop, det fick vi
och det var den roligaste arbetskamraten jag haft hittills!
(har inte haft många, hehe). På den avdelningen vi arbetade på
fanns det mest unga ansikten som verkligen kunde ha kul tillsammans!
Min och Carolines relation utvecklades på jobbet till att bli en kontakt
även på utsidan. vi träffades ibland, ventilerade våra liv med varandra,
utbytte erfarenheter och råd. Caroline är en person som är lätt att ha
roligt med och hon är "lätt" som person.
Hon är en klippa i vardagen och en riktigt god vän!♥

*Klickade runt på Facebook och hittade henne bland mina vänner,
när jag flyttat från Vänersborg känns det som om jag har
"glömt bort" er lite grann =( men jag tänker på er och hoppas att
kontakten kan upprätthållas! Caroline väckte lite tankar för mig idag
och jag insåg hur mycket hon har hjälpt mig under sommaren som var!
vad skulle jag gjort utan dig??

 Kramar // Erica Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0