Otur/VS/Erica 1-0

Nu ska jag berätta ska ni se..
GOD LÄSNING! - Goda skratt!
i helgen begav vi oss till Gävle,
- Jag Svartnos, Roger och Henrik,
Jag och Svartnos anlände först till Norberg, där Roger bor och där grabbarna befann sig. jag "kapsylade" upp de första ciderna och sedan begav vi oss till "Vildanden" - en restaurang i Norberg som jag varmt kan rekommendera! det blev fläskfile, pommes med bearnaisesås och det allra bästa...-Ölen! Vi njöt gott av maten med lite sällskap av en envis geting som Henrik sedan fångade i en flaska, dränkt i öl drunknade den sakta. Kalla mig djurplågare men jag njöt faktiskt! efter maten begav vi oss till Roger igen för att hämta sakerna för att sedan rulola vidare på 68:an till Valbo (som alltså ligger strax utanför Gävle). Musik kombinerat med pissepausar under vägen.. jag fick en akut "kiss" attack, bad Svartnos att svänga av nästa avfart, snäll som hon var svängde hon faktiskt av, men kan ni tänka er?? vid en rastplats? vid motorvägen, som var inramad med ett vackert vilstängsel. Grabbarna tyckte jag var lite löjlig som faktiskt vägrade att sätta mig mitt framför dom.. jag strosade runt i all ängslan och hittade faktist ett uppklippt hål i vilstängslet!(någon annan tycks tänkt precis som jag?) jag skuttade överlycklig genom viltstängslet och fann en bra plats att göra mitt behov på =) sedan hoppade vi in i bilen och det bar av igen. väl i Valbo hade jag Linn (som jag måste nämna har världens bästa lokalsinne!*eller inte*), i telefon, hon försökte förtvivlat beskriva vägen för mig.. det gick sådär som ni kanske kan räkna ut själva? efter många om och men lyckades vi iallafall ta oss hem till Linn, genom alla rondeller som är belägna i Valbo. Bädda sängar, äta och självklart fortsätta alkoholintaget.. sedan begav vi oss till festen, Bella väntade varmt på oss där =) Har ingenting speciellt att nämna om festen än att någon kanske fick för mycket att dricka (INTE jag!).. det tog si sådär en halvtimma att ta sig från festen tillbaka till Linn. (Ca: 800 meter?)
dagen efter firades med bakfylla! Pizza stod på menyn och vi begav oss till Natti Natti där jag faktiskt mötte Olle, som jag träffat en gång i Vänersborg för längesen.. lite små snack, sedan begav vi oss till Linn, packade ihop och åkte till Forsbacka där vi skulle hämta Svartnos (som alltså hade sovit hos Bella). Sedan började den lååånga vägen hem.. Väl i Norberg fick Svartnos åka själv i min bil, Henrik fick köra mig till Lindesberg eftersom han skulle jobba =) Kort sagt min helg! =)
Söndagen måste jag tillägna en ny rad åt! Pauline (som hade varit på tävling) kom till mig ganska sent(!?). vid åttatiden rullade hon in till mig och klockan 24.00 skulle vårat Paper* vara färdigt och upplagt på BlackBoard. tjugo över tio satt vi och flämtade och pustade över att äntligen vara färdiga, beslutade att spara, vad händer då?? -JO, DATORN HÄNGER SIG OCH BLIR KOLSVART! kände ångesten och paniken kryoa utmed ryggraden när datorn var helt nedlagt under ca: 5 minuter (de längsta 5 minuterna i mitt liv!) När datorn till slut startar upp sig själv sitter vi på helspänn, skulle vårat arbete gått förlorat en och en halv timma innan inlämning!!??? jag har aldrig knipit ihop mina ögon så hårt... mitt hjärta slog dubbla volter i bröstet när Pauline utbrast: Jaaa!* min dator hade varit så intelligent att den sparat arbetet själv! *tur!*. Arbetet snabbt in på USB-minnet och sedan kastade vi oss in i bilen för att hinna lägga upp det på internet innan 24.00.. 23.13 hade vi lyckats få ut det på internet och vi begav oss till Max, det var vi värda!!

Kommentarer
Postat av: ida

den helgen hade jag inte haft ngt emot att vara med på! utbildningen här liknar den hemma, just nu sitter jag och ska läsa 75 sidor om olika sorters utveckling och skriva totalt 12 uppgifter om dem... på engelska, men va fan, de msåte ju gå, eller?

va det " någån" som sa ngt om mig?

kram

2009-09-28 @ 14:40:52
URL: http://tjolanta.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0