this is what happened..

helgen har inte varit den bästa om man säger så!
*Jag säger detta med lite skrattande ton*

I lördags gick jag till jobbet som vanligt, jobbade
som vanligt.. men sedan hände något!!!
AJSING BAJSING jag klämde mitt finger i en "tippstol"
vi har på jobbet.. först ryckte jag bara bort handen
och rusade iväg (för att inte oroa de andra)
sedan snurrade det bara till i huvudet på mig och jag
föll ner på knä och tårarna trängde sig envist ur mina
ögon.. (så ont gjorde det väl inte tänkte jag för mig själv)
Sedan tittar jag ned på min hand som nu svullnat och mitt
långfinger har nu hunnit blivit blått.. rackarns vilken otur
jag har! - sedan kom mina kollegor och de hämtade sköterskan
som kollade på handen och beslutade att den skulle röntgas!
*nu började jag bli lite nervös*

Jag ringde till Jenny som kom och hämtade mig och körde
mig till akuten.. väl där blev jag istället skickad till jourVC
i Örebro. japp, det var bara att åka dit och träffa läkaren
(en vårdslös läkare som inte gjorde det hela bättre!)
blev remitterad till röntgen och till sist till akutortopeden...
ALLTSÅ; 5 timmar av högläge av handen slutade med att
jag fick beskedet att min fingertopp är bruten (alltså sönderflisad)
detta kan man inte göra något åt så jag fick vackert åka hem.
men envis som jag är jobbade jag idag redan hehe.

Nu sitter jag här med ett brutet finger som bultar och
hjärtat bultar av värmeslag istället! *SUCK*


(bilden är efter 5 timmars högläge)
detta är en av orsakerna till att det blivit dålig bloggande
den här helgen.. so now you know..

Kommentarer
Postat av: Malin

Ajj! Inte rolig :( hoppas det snart över iaf. Du, vi ska träffa snart! Sakanr dig ;)

2010-07-12 @ 17:43:28
URL: http://malja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0