torn clothing

Var och shoppade igår tillsammans med Jossan.
mycket trevligt och jag lyckades köpa det jag
behövde samt ett par jeans! :) (stor grej eftersom
jag inte använd jeans sen jag var liten och snärt)



sedan åkte jag hem till Thilda för en kopp te..
där hamnade vi i ett samtal om kläder (logiskt?)

Hur kommer det sig att man sparar trasiga saker?
jag menar, hur ofta händer det inte att något går
sönder och man tänker "det kanske går att laga?"
så lägger man det i en prydlig hög i garderoben
varpå man sedan, vid ett lite stressigare tillfälle,
glömmer att just DEN högen var trasiga kläder och
man greppar ett plagg och sliter på sig och (förhoppningsvis)
ser att det är trasigt!?
Likadant med skor som sett sina ljusare dagar.
man ställer in dem i en garderob trots att de är trasiga
och när man ser dem så tänker man;
"aaaah, förra säsongens vinterskor, dem tar jag idag"
varpå man 20 minuter senare, pölsande i snön, inser
att ens högerfot är alldeles dyngsur eftersom det är
en stor jäkla spricka i sulan!?

Känner du igen dig?
- dela med dig av dina erfarenheter så jag slipper
känna mig så lonley i mitt problem :D


Kommentarer
Postat av: Pea

Haha, känner igen mig själv.. Har säkert x antal kläder som är trasiga men vet inte varför jag inte kan kasta dom^^ :P Och sen har det hänt att jag gick ut med en par skor som hade hål men jag märkte inte det förrän det blev jätteblöt om fötterna -.- Nåja.. :P

2012-03-01 @ 16:57:21
URL: http://peas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0