Flygvapenmuseum i Linköping

Flygvapenmuseum i Linköping..
Säg ovanstående mening högt för dig själv och fundera sedan på hur roligt det låter?
...
...
...
NU när du gjort det så antar jag att du tänker: Fy skråsingen så tråkigt...
 
Jag ska berätta historien från början.. för lite drygt en vecka sen så hade jag och gubben middag hemma och hade bjudit över Jimmy och Linn på mat och kortspel följt av lite alkohol. Mycket trevlig kväll!
Vi kom sedan in på att prata om att hitta på något. Jimmy föreslår flygvapenmuseum i Linköping (vilket han har varit på ca: 4 gånger på mindre än ett halvår). Jimmy är lite av en fantast..
Varpå vi veckan efter sätter oss i bilen och åker till Linköping.
Flygplan på flygplan står uppställt i en stor hall. YEAY.. (tvekar på att detta kommer att ge mig något.) Går vidare till simulatorerna och det var faktiskt ganska upplyftande (ha..ha..) Linn sätter sig vid ett av barnborden och målar en teckning.. (antar att hon fått vara med Jimmy ett par gånger tidigare!) Men det blev en glad överaskning när vi bokar in oss på en guidad tur om Kalla Kriget och jag blir trollbunden av guiden, som dock var en gammal vithårig gubbe på 80 bast, men som var gammal stridspilot från just den här tiden! kortfattat: det var över mina förväntningar jätteskoj, intressant och lärorikt!
sen skulle vi ta en fika i innerstan, som vi inte hittade till en början men vi lyckades till slut ramla in på ett café där vi tog en kaffe för att sedan åka hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0