Jobb!

idag var det en dålig dag.Jag blev väckt av telefonen, det var Jessika som ringde och sa att jag skulle kolla ut. jag gick upp och gjorde som hon sa... en halvmeter snö täckte marken, det är såna stunder man bara vill gå och lägga sig igen och sova bort den äckliga vita massan! jag pölsade, lagom sur, till skolan.. vanlig dag i skolan typ, inga lärare hade dock lyckats tagit sig till jobbet och vi fick jobba individuellt. (kunde lika gärna stannat i sängen som jag ville).. efter skolan gick jag hem för att gräva ut bilen ur snön. efter många om och men gick det bra. sedan åkte jag till Solängen, ett äldreboende i Vänersborg som jag sedan ska göra min praktik. tänkte söka jobb där i sommar. jag gick ner till enhetschefen och lämnade mitt CV, ansökan och referenser... kom tillbaka om två veckor fick jag höra.. yeah då är det inte direkt att man hoppar ur skorna av lycka.. jaja sedan körde jag swartling till körskolan.. när jag satte mig i bilen igen fick jag ett samtal från Solängen, gissa vad dem sa!!??

ja du gissade rätt! jag fick jobb där, HELA sommaren!! inget sköllersta för mig i sommar inte. de blir innebandy och jobb som gäller. faan vad skönt!! tjäna ihop ett par tusen. de blir ganska många tusen. kan nog inte räkna det på fingrarna, hoppas kan man ju ändå göra :D
så i sommar blir det jobb för mig, money money money!!yeah!

Kommentarer
Postat av: Ximena

Jag håller med till 100%
Etrt sånt jävla skit väder det var igår.
Men din dag värkar ha varit ganska så bra i alla fall. Jobb vill jag också ha. Jag kanske får sommarjobb på Solängen jag med, det beror på mina betyg :p

2008-03-18 @ 13:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0