Elmia♥

jag kom fram till Ludvika, hel och välbehållen!
blev hämtad vid stationen och sedan blev det
en tidig kväll med tanke på resan som stod framför oss.

morgon:
Vi gick upp ca: 05.15, åt frukost, klädde på oss,
gjorde iordning frukosten vi skulle ha med oss.
Ringde sedan till chauffören som olyckligtvis hade
försovit sig en smula ;).. lite sena i planeringen åkte
vi mot staden för att hämta upp den sista passageraren.
Inget svar i mobilen??
visade sig att även han hade försovit sig! *tihi*

när alla väl var i bilen begav vi oss av, mot Jönköping!
det var en annan bil som också skulle åka (de åkte före)
som vi försökte åka ikapp med tanke på att vi planerat
gemensam frukost i hamnen i Askersund.
den här andra bilen körde dock fel och hamnade på
andra sidan vättern :S.. vår bil stannade iaf och åt frukost
vid hamnen, klockan hade då hunnit bli ca:08.30.. mysfaktor 100+

bilen tvättades av och vi fortsatte vår resa utmed vätterns kust.
solen sken och inga bekymmer syntes till!:)
Framme i Jönköping parkerades bilen och vi vandrade inåt
(min första resa till Elmia och jag hade fjärilar i magen!)
gick in på mässan och såg så himla mycket!
hade riktigt trevligt och jag ångrar inte en sekund att jag åkte!:D

Eftermiddagen:
efter mässan var vi alla riktigt hungriga och letade febrilt efter
en pizzeria som vi lyckades finna till slut!
God mat och trevliga skåningar var det där:)
(trots att jag knappt förstod ett ord av vad de sa)

Kvällen:
Ölen knäcktes upp och vi gled runt i Jönköping mest
hela kvällen! (dock så hade poliserna ett extramöte och
bestämde sig för att förstöra kvällen en del genom att stänga
av vägar hit och dit!*mycket irriterande*)
vi hamnade till slut på en parkering där bilarna visade
upp sig och sladdade runt som galningar,
galet blev det när kontrollen höll på att försvinna..
då bestämde vi oss för att åka vidare..

Köpt:
Jag köpte ett par nya arbetsskor, eftersom jag
har fått ett vikariat i sommar:)
foppatofflor med blom-mönster
sen köpte jag världens fiffigaste grej:
en mobilladdare som driva av batterier!
munstycken till alla sorters mobiler.
perfekt för såna dagar vi hade igår, så man
inte blir ståendes helt utan batteri på mobilen.
(köpte en till herrn också)

sammanfattning:
en mycket trevlig dag som fylldes med stora ögon,
mycket skratt och andra trevligheter!
trevligt, störtskönt folk och en solig dag.
Tack för heldagen grabbar! ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad roligt :)

Vilka ludvika pojkar va du där med då ? :)

2010-04-05 @ 12:06:05
URL: http://mammatillalwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0