Nätmobbning..

Ett ständigt problem idag måste jag säga!

Jag brukar bara vara den som snirklar mig in på dessa "kändisbloggar" och brukar sitta och småle för mig själv när jag ser hur de bråkar med varandra.. sedan brukar jag tänka "de är ju ganska 'unga' och de verkar ha roliga liv som de njuter av!
Sedan läser man dessa kommentarer och ser hur elaka människorna är mot varandra, på internet av alla platser?? Varför sitta bakom en datorskärm och skriva såna fula ord? -jag tycker inte ens orden ska falla i någons mun, ska man använda sitt vokabulär tycker jag att man ska veta vad man säger, ett svenskt lexikon kanske skulle varit den bästa julklappen 2009? för de som hellre sitter framför datorn kan använda sig av lexikon på internet, eller varför inte www.synonymer.se? en blogg kan vara till för mycket;  eftersom bloggar är fruktansvärt vanligt idag kan ni ju uttrycka era egna tankar i bloggarna?

urklipp från en artikel om E-Mobbning ni kan läsa här
– Mobiltelefonen och internet är en oerhört viktig del i de ungas liv. Rädsla för att vuxenvärlden reagerar med att begränsa elevernas tillgång till tekniken kan vara en anledning till att de inte berättar, menar Robert Slonje som genomfört undersökningen. Han är också orolig över att en del av eleverna i undersökningen verkar tro att de behöver bevis för att föräldrar och skolpersonal ska ta dem på allvar.

För er Föräldrar där ute....
Handbok för föräldrar – Lär dig vad ditt barn gör på internet är skriven av säkerhetsexperten Per Hellqvist. Boken tar upp frågor som många undrar över, som piratkopiering, e-mobbning och datorspelande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0