huvudvärk som sjutton!

usch och fy vilken huvudvärk jag har!
jobbat hela dagen, det har faktiskt gått
väldigt bra, de har varit snälla mot mig
och gett mig en hel del skratt måste jag säga!

vid en diskussion om att jag spelar i ett
teckenspråkigt lag diskuterar vi dövhet
(observera att jag jobbar med 7.or & 9.or)

  • Jag frågar 2 elever:
    Vet ni vad det är för skillnad mellan att vara hörselskadad och döv?
    Elev1: Jaa det vet jag!
    elev2: nej det vet jag inte?
    elev1: VAA! vet du inte?
    Jag: men kan inte du förklara då elev1?
    elev1 sträcker på sig och gör sig redo och säger:
    Jaa, när man är döv så hör man ingenting,
    och när man är hörselskadad så hör man inte.

    Jag kan verkligen inte hålla mig och börjar gapskratta!
  • de kan verkligen förgylla en hel dag de små liven :D

mamma hämtade mig vid jobbet för att jag skulle få tillbaka
bilen eftersom jag ska jobba imorgon och fredag också.
sedan har jag fått extra timmar på onsdag och fredag
nästa vecka :D
mamsen ska nu få ge mig huvudmassage så jag slipper
denna huvudvärk någon gång.. sen ska jag nog bara "chilla"
(man lär sig mycket när man jobbar med ungdomar!:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0