you didn't know that?

Jag är en tvekare, jag tvekar ganska mycket och är inte sådär impulsiv och vågad som jag önskar att jag vore vara. mitt tvekande har fått mig att missa många chanser här i livet. hade jag inte tvekat så mycket hade jag haft ett annorlunda liv idag, jag hade befunnit mig i drömmarnas land, men jag lät den chansen sväva förbi.. av rädsla, av tvekan. jag ångrar mig men har sett att saker inte var som jag trodde eller önskade.
Jag är en filofoferare, jag tänker väldigt mycket, det hindrar mig ofta från att vara impulsiv. jag sitter ofta och tänker på alla möjliga ting och tolkar signaler från mina medmänniskor.. därför känns det som om jag känner dem lite bättre än vad de tror att jag gör.
jag är en organiserare, jag är halvt som halvt besatt av att vara organiserad och klarar inte av röriga situationer.. blir det rörigt, gör jag allt för att få ordning på det.
Jag är ingen livsnjutare, jag lever efter mina drömmar och mål, men har för dålig självdiciplin för att klara av vissa målsättningar jag skapar.
jag är en målsättare.. tråkigt nog så sätter jag upp alldeles för höga mål för mig själv, så jag oftast mår lite halvdant på vägen fram till dem, men oftast så lyckas jag ändå på något sätt nå dem.
Jag är hård. mitt hårda skal utåt får ofta andra människor att ta avstånd från mig. trots att jag inåt egentligen är en mjukis som är riktigt känslig.
jag är egoistisk, ja på ett visst plan är jag väldigt egoistisk samtidigt som jag ställer upp och kämpar för andra samtidigt.
Jag är hjälpsam. Jag ställer ofta upp för andra..
Jag är älskad.. de människor som lyckas ta sig innanför det där skalet, som ser mig för den jag verkligen är. de människor som förstår sig på mig älskar mig gränslöst.
jag är hatad.. de människor som inte förstår sig på mig och bara ser mig utifrån, som bara ser den nonchalanta, egoistiska och hårda sidan.
Jag är rädd.. rädd för saker jag inte klarar av att styra över, som man inte riktigt kan påverka.
Jag är kär... trots att jag vet att kärleken är en accepterad sinnessjukdom.
Jag är konstig.. jag är en totalt unik kombination av gener.
Jag är komplicerad.. vill gärna att folk ska se, veta och förstå saker utan att jag ska behöva visa det i klarspråk. jag tycker ofta att mina förklaringar och hintar är fullständigt tydliga.
Kan det finnas en positiv sida i alla egenskaper man ser hos sig själv?
isåfall har jag lyckats..

Kommentarer
Postat av: Sara

Det finns alltid något positivt i allt. :) Det är oftast bra att inte vara impulsiv. Då kan man kanske se saker klarare och man får det ofta bättre för sig själv i framtiden.

2010-10-22 @ 17:23:11
URL: http://spiderkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0