Ironic

Var precis på affären och handlade mig
en dricka såhär på lördags kväll.
Det var en mixad blandning i affärens kö
idag! framför mig, tre tonårspojkar som
entusiastiskt försökte dölja att de om 20
minuter sitter på en parkbänk i något mörkt
område och smygsuper och bakom mig, tre
vuxna män som var någorlunda påverkade
av något annat än kaffe, sprit eller kärlek..
där emellan står jag och ser när kassörskan
börjar vrida på sig av oro och ängslan.

sedan kliver jag ur affären med de tre
pojkarna tisslandes framför mig och de tre
vuxna männen strax bakom mig.
viker av in till uteplatsen på mitt jobb och ser
då de tre vuxna männen kliva in i en minibuss
som pryds med dekalen: KRIS
(kamratförening bestående av före detta
kriminella eller missbrukare som står för:
Hederlighet, Drogfrihet, Solidaritet och Kamratskap)


tack för mig; HEJ!

Kommentarer
Postat av: Bea

Känner stark ironi mot mig själv när jag läste detta... då jag själv åkt i en minibuss med "kris" stämplat utpå bilen :)

"To-do-list before i die: åka "kris" bil .

2012-04-18 @ 13:29:27
URL: http://lillabeea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0