Dagen då det började

Ja tanken har ju funnits med mig väldigt länge att jag behöver gå ner i vikt..
Det var för några veckor sen som jag tog steget att börja förbereda mig
eftersom ryggen och knäna inte tycker om det de får bära på..
Och av några peppande ord från vänner och bekanta så satte jag igång
med 14-dagars kick-starten i måndags den 12 november 2012..
 
Jag har från och med i måndags tagit bort all mat. Använder mig bara av
allevos produkter. Dricker varmt vatten med citron och minimerat mina
koppar kaffe till max 3st om dagen.. Kaffet innehåller mjölk, annars går
magen sönder. men jag skippade sockret HELT!
 
Jag är visserligen bara inne på dag 5 idag.
Men jag är så stolt över mig själv redan!
har inte syndat trots frestelser med både socker i kaffet och mat.
-"en sockerbit EN gång gör väl inget"
TROTS detta tänk har jag lyckats motstå till 100%!!
 
Delmålet är -7kg på 14 dagar
(inte det lättaste eftersom jag inte får träna mer än vardagsmotion
i 14 dagar framåt, men jag har promenerat.. varje dag.. fort.. länge.. långt..)
 
så den 26.e november kommer jag ställa mig på vågen.. och se resultatet..
om jag lyckats med första målet.. aaaah, vad nervös jag blev nu!
Just nu kör vi på Allevos kalla shake med hallon & banan.
 
det jag saknar mest är att få tugga..(får bara tugga sockerfritt tuggummi max 10 min i taget)..
och sen saknar jag OST... drömmer till och med om ost..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0