recept på att gå ner i vikt

  • Bestäm dig!

Du kan inte vela fram och tillbaka och tänka att "jag borde" och "senare" ska jag gå ner i vikt. Du lyckas med din resa den dag du bestämmer dig på riktigt i både kropp, själ och hjärta!

  • ha självdiciplin

Ta makten över ditt ätande och ditt tränande. Tänk efter INNAN du stoppar något i munnen. att tänka "bara en godis gör väl inget" förstör väldigt mycket för dig själv! Tänk istället: "om jag tar EN godis är det mer än INGEN!"

  • dra ner på maten.

Jag bara älskar mat.. det är mitt problem. och jag ser nu i efterhand hur mycket jag åt förut.. det är skrämmande!

  • börja träna

gör något du tycker är kul, avslappnande, rogivande eller liknande! träna ALDRIG något du inte tycker är kul! gå inte till gymmet om det ger dig ångest, simma inte om du känner dig obekväm o.s.v. (det handlar om att må bra i själen också!)

  • ta trappan

Det är en klysha, jag vet! men all vardagsmotion är bra. gå till affären och köp en liter mjölk även fast du alltid brukar ta bilen annars (om det inte är för långt vill säga)

  • belöna dig

med något ANNAT ÄN MAT & GODIS! (i mitt fall är det kosmetika och kläder)

  • drick citronvatten

istället för kaffe eller the, eller istället för att ta den där kvällsmackan!

  • köp en hund

skämt åsido, men en hund ger dig mycket tvungen motion haha!


Kommentarer
Postat av: izabelle

Tycker du är tuff som bestämt dig såhär och låter andra följa gången mot ditt mål! Hoppas det går bra för dig och att du kan nå dit du vill, du är jättefin :) Kram

Svar: tack vännen!=)hoppas många vill följa med på resan!
Resan mot ett smalare jag:

2013-01-07 @ 16:02:19
URL: http://rakkurva.blogg.se/
Postat av: Klara

Du är grym som orkar göra det här. Jag beundrar dig verkligen, och bra tips! ;) <3 kämpa vidare!

Svar: Jag försöker vara en förebild för andra, men framförallt en förebild för mig själv:)
Resan mot ett smalare jag:

2013-01-08 @ 16:28:38
URL: http://klararask.devote.se
Postat av: My

Bra tips där, tack :)

Svar: Varsågod :)
Resan mot ett smalare jag:

2013-01-09 @ 17:55:52
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här skriver du om dig själv!




RSS 2.0